úspěšná reklamace

29. ledna 2011 v 21:14 | mňau
Dneska tu nemám nic zábavného. Sice jsem vařila - mám dojem, že už vařím jenom proto, abych měla co psát na blog - ale už se mi nechce s tím ztrácet slovo. 

Mluvila jsem s lidmi v poslední době vícerokrát o neúspěšných reklamacích a podobných neradostech. Mám stejnou zkušenost z konce minulého roku, která nakonec teda dopadla pro mě dobře, nicméně stálo mě to několik dní shánění informací a telefonování - bída. Nejvíc mě fascinuje jejich vyhrožování, že pokud něco neuhradíte do týdne, předávají dluh vymahači a hned se dluh navýší o víc než 100 procent. To se mi nechce věřit, že by nějakej soud uznal - ale kdo by to zkoušel, že. 

Nakonec mi vyšli vstříc po následujícím mailu. Předtím se se mnou bavili velice nepříjemně a jako s někým, kdo je chce okrást a ne kdo se domáhá služby, kterou zaplatil. Kontaktovala jsem i reklamační oddělení PPL a nakonec se ty dvě firmy spolu zřejmě nějak domluvily. 

Dávám to sem pro inspiraci, kdybyste někdo řešil podobné záležitosti. Doporučuju kontaktovat Spotřebitelskou poradnu (a prodejci o tom říct) a ve vztahu k nepoctivému prodejci si stát za svým. Myslím, že mi pomohl odkaz na Spotřebitelskou poradnu a tvrzení, že mohu dokázat, že jsem byla doma atd. - prostě aby uvěřili, že to nevzdáte a problémy z toho budou vyplývat též pro ně. Pak si taky myslím, že prodejci maj - a nebo by měli mít strach - z toho, jak rychle se může pověst o jejich nesolidnosti rozšířit prostřednictvím FB, twitteru a vůbec všech možných komunikačních kanálů. ETA se teda něčeho takového nebojí, bohužel. 

Níže tedy můj dopis, na který už zareagovali pozitivně. Ještě níže dopis, na který jsem tímto odpovídala. Není to žádná právničtina, jenom snaha se domluvit. 



Dobrý den i vám, 
jak jsem již sdělila, jsem připravena si zboží vyzvednout na vaší prodejně. Nicméně stále mám problém s úhradou poštovného, protože firma PPL se nepokusila mi balík doručit tak, jak píšete v informacích na svém webu. Její pracovník mě kontaktoval jen jednou, a to nikoli 14. 12., kdy jste mi oznámili pravděpodobné doručení, ale až 23. 12. Toho dne jsem se s ním domluvila na opětovném doručení balíku 3.1.2011. V období od 23.12. do 2.1 jsem totiž byla mimo Prahu, což jsem mu i sdělila. Žádné písemné upozornění jsem za celou dobu do schránky nedostala. 

Vaše pracovnice mi včera doporučila uhradit vám celou částku a pak poštovní službu reklamovat u PPL. To ovšem neodpovídá obchodnímu zákoníku, poněvadž já vstoupila do právního vztahu pouze s vámi, a nikoli s firmou PPL. S tou máte smlouvu vy a jedině vy z ní můžete neprávem přijatou platbu vymoci. 

Proto vás žádám o pomoc v této věci. Nemám zájem dělat problémy vám nebo sobě, ale jistě chápete, že není správné platit firmě PPL za službu, kterou odvedla nepořádně. Věřím také, že chcete chránit i další své zákazníky a své dobré jméno, které firma PPL špatnou službou poškozuje. 

Kontaktovala jsem v této věci i spotřebitelskou poradnu a jejich doporučení je poštovné neplatit, mohu-li špatnou práci firmy PPL dokázat. To zcela jistě mohu výpisem telefonních hovorů. Jsem také schopná prokázat, v které dny v týdnu po 14. prosinci jsem byla doma přítomna a čekala na pracovníka PPL. Bylo to po naprostou většinu každého dne až do 22. 12., protože jsem doma na mateřské s malým dítětem. 

Děkuji za pochopení. Jak vidíte, dostala jsem se do této situace nikoli vlastní vinou a bohužel žádná z vámi nabízených možností tedy pro mě není tou správnou. Nechci hradit službu, kterou jsem neobdržela, ani odstoupit od smlouvy, ani platit stornopoplatky, protože objednávku nestornuji, ani nerespektovat vaše Obchodní podmínky. Má situace si vyžaduje zvláštní řešení a proto vás tímto žádám o laskavou součinnost. 




2011/1/3 ETA-ELEKTRO
Dobrý den,
Po Vánočních svátcích jsme obdrželi nazpět od PPL balík pod číslem
81083565932 ,který byl dle Vaší objednávky
zaslán na níže uvedenou adresu.Dále jste pak obdržela informační e-mail
a SMS zprávu na níže uvedený mobilní telefon.

Další možnosti postupu:
1) do 7 dnů si vyzvednout balík na naší prodejně ETA-ELEKTRO, Bělohorská
132,Praha 6 za zaplatit
celou částku 649,-Kč.

Nebo

2) Pokud chcete od smlovy odstoupit, učiňte tak písemně,viz. obchodní
podmínky:
 IV. USTANOVENÍ O SPOTŘEBITELSKÝCH SMLOUVÁCH
http://www.eta-elektro.cz/obchodni-podminky.php?sekce=eta&sekce2=ms#usta
noveni-spotrebitelske-smlouvy


V tomto případě uhraďte dle §53, odst.10 Občasnkého zákoníku náklady
spojené s vracením zboží tj. poštovné 149,-Kč vč. DPH
Na účet ...

3) v případě, že nebudete respektovat ustanovení Občasnkého zákoníku,
budeme nuceni postupovat dle obchodních podmínek
http://www.eta-elektro.cz/obchodni-podminky.php?sekce=eta&sekce2=ms#stor
no-poplatky


12.1.2011 budeme pomocí třetí osoby požadovat náhradu škody 300,-Kč.
Prosím berte na vědomí, že pak již pohledávka nebude v naší
evidenci a na výši další nákladů s vymáháním této pohledávky již nemáme
vliv.


 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama